יום חמישי, 2 במרץ 2017

טייסת אנדורו יוצאת לשטח - אלכס גילנסון


באחד מימי השישי מצאתי את עצמי מוקף ברוכבים ואופנועים, מעל מאה במספר, ביער חרובית. לא הייתי שם במקרה אלא הגעתי לצלם במפגש של קבוצת הפייסבוק "טייסת אנדורו", קבוצה המונה מעל 3000 איש.
מטרת הפגישה, מלבד למפגש החברי הייתה מחולקת לשתיים. ראשית, הדרכה טכנית של אמיר רדוץ וצוות מוסך 'רמזור' בירושלים ובחלק השני, אימון רכיבת אנדורו בדגש על מעבר על פני מכשולים, סלעים, פניות, עליות וירידות חדות, סינגלים ועוד.
על מנת למנוע בלגאן בשטח בוצעה חלוקה לקבוצות, עד עשרה רוכבים בכל קבוצה עם מדריך שהוא רוכב ותיק. החלוקה דרשה מהרוכבים לעשות הערכה עצמית שכן לכל קבוצה רמת קושי אחרת, החל ממתחילים שרכבו בניצוחו של 'אקו עידו אופק' ועד לקבוצה ברמה גבוהה שרכבה בניצוחו של 'אריאל דדיה'.

היות ואני אינני רוכב (בינתיים), נאלצתי להגיע ברגל עד לנקודה בה בוצע עיקר האימון. בשלב מסוים חשבתי שהלכתי לאיבוד עד שבזווית העין ראיתי אופנוע מנסה לטפס גבעה תלולה, לא מצליח, מסתובב ויורד חזרה. קשה לתאר את היופי שנגלה לעיני כשהתקדמתי עוד קצת, הוא היה בעיקר ויזואלי ומעט שמיעתי.
על תל קטנה, התפזרו כמעט כל רוכבי הקבוצה והתאמנו ברכיבה על סלעים ופניות. בהמשך הגיעו כמה קבוצות שעלו וירדו מן התל וכן למדו לבצע פניות שונות בשטח הררי. משם המשיכה כל קבוצה לסינגל ובסיומו כל אחד חזר לקבל את השבת בביתו.

זו אינה הפעם הראשונה שאני מצלם אופנוענים אבל החבורה הזו בכל זאת הצליחה למשוך את ליבי אליהם. העובדה שהם ערבים זה לזה, עוזרים בעת צרה, הכימיה המטורפת בין הרוכבים, גם בין אלו שמעולם לא נפגשו טרם המפגש הנוכחי וגם כי למרות שאינם מכירים אותי כלל, ניסו לסייע בכל דרך אפשרית לחזור לרכב שלי בדרכים אחרות שאינן ברגל. מדובר בחבורה איכותית של אנשים שלוקחים את הרכיבה על האופנוע באופן רציני, מקצועי, רוכבים שמגיעים ברובם עם האופנועים על נגררים וחלקם, מי שגר בסביבה, מגיע דרך השטח.
ולסופו של עניין, בתקופה האחרונה אני נתקל בחדשות רעות על הגבלים וחוקים חדשים שמדכאים את הספורט המוטורי בישראל. מנגד, מפגש מעין זה מזכיר לכולנו שכל ההגבלים הם רק מכשול, שאת רוח הספורט וההתמכרות לרכיבה, לנהיגה בשטח ובכביש אף אחד לא יכול להפסיק. מפגשים מעין אלו צריכים להוות דוגמה ולגרום לרצון עז לארגן מפגשי אימונים על בסיס קבוע עם מדריכי רכיבה. הרי בסופו של דבר אנחנו מדינה שיש לה עניין לייצר הצלחות בכל התחומים בכימיה ובמתמטיקה, בג'ודו ובספורט מטורי, כדוגמת גב סלע.
 
כתיבה וצילום: אלכס גילנסון.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה